Hírek

Rakós botok gumizása

  • Nyomtatás

 A botok gumizása

Manapság a rakósbotok már rendkívül erőssek, gerincesek
és megfelelő gumizás nélkül a nagyobb halak rendre
elszakítanák szerelékeinket.
 
Na de hogyan is műkdik a botok belsejében elhelyezett gumizás?
 
A bot első néhány tagját top-setnek hívják, nekünk ebbe a top-setbe
kell a guminkat befűzni és rögzíteni.
A spiccbe egy külső vagy belső teflont kell ragasztani, ami nem csak
a bot spiccet védi de használatával elkerülhetjük azt, hogy a spicc éles
széle elvágja a guminkat és így elveszítsük halunkat.
A teflon lehet külső vagy belső illeszkedésű
 
A gumi
Alapvetően két fajta gumi típust különböztetünk meg:
-tömör latex gumik
 - üreges „cső” gumik
Na de mi a különbség a két típus között?
A csőgumik főként a nagy halak horgászatában bizonyították
jelentősségüket, hiszen sokkal nagyobb nyúlásuk van mint egy
hagyományos tömör guminak és így a hal nem érez akkora ellenállástés sokkal könyebben szákba terelhetjük mint egy normál gumi
esetében. Hátránya, hogy csak 3 méteres kiszerelésben kaphatóak.
A különbség szemmel látható
Hogyan rögzítsük a gumi hoz a szerelékünket?
A legegyszerűbb megoldás egy Stonfo gumis gyorskapocs alkalmazása
amelybe egy mozdulattal rögzíthetjük szerelékünket.
Fontos, hogy a gumi méretének megfelelő kapcsot alkalmazzunk!
A gumihoz való rögzítés egy egyszerű csomóval történik.
És itt a végeredményA top-set másik végében egy gumis létrával rögtjük a gumit.
Ezt sem kell túl bonyolítani, egy szimpla hurokkal rögzíthetjük a
gumit. Létrából is több -féle létezik, de nekünk célszerű azokat a
típusokat használnunk amelyek a bottag teljes belső felületére
felfekszenek.
Így néz ki a rögzített gumi a létrán
 
Az utolsó fontos információ a gumik szakító szilárdsága.
 
Számozás Szakítószilárdság
No. 2  652 g 
No. 3  978 g 
No. 4  1.304 g 
No. 5  1.630 g 
No. 6  1.956 g 
No. 8  2.608 g 
No. 10  3.260 g 
No. 12  3.912 g 
No. 14  4.564 g 
No. 16  5.216 g 
No. 18  5.868 g 
No. 20  6.520 g